Tuesday, May 4, 2010

Please respect me as who i am..

Kenapa org tak pernah nak faham perasaan aku? Aku je ke yg nak kene jaga hati org? Aku dah penat.. disebabkan terlalu menjaga hati dan perasaan org lain, hati dan perasaan sendiri yg terabai. Aku tak kesah menjadi pendengar setia kpd masalah org, tp tolong jgn babitkan soal hati dan perasaan kau pd aku yg tak sepatutnye wujud pun. Aku baik dgn org, tak bermakna aku perlu memberi lebih. Bkn aku nak menyombong diri tp klu sepuluh org yg dtg pd aku mengadu masalah diorg, dan sepuluh org itu jgklah yg meminta balasan, perlu ke aku bahagikan kasih syg aku utk semua tu? Selama hari ni aku ikhlas membantu, tp bkn niat utk berlebih2. Aku ni manusia biasa. Dan aku jgk berhak memilih utk mase dpn aku, tanpa paksaan dari mane2 pihak. Aku rase sgt2 tertekan bile org mula membina harapan sedangkan aku langsung tidak berperasaan apa2. Aku akui ade yg berjaya menarik perhatian aku, tp aku rase masih terlalu awal utk melangkah ke peringkat yg seterusnye. Biarlah kenal hati budi dahulu sebelum bertindak lebih jauh. Aku dah byk kali kecewa, aku tak nak lg alami nasib yg sama. Kepada jejaka2 diluar sane, jgn terlalu mudah mengharapkan balasan perasaan dr aku kerana sesungguhnye aku tidak suka dgn org yg terlalu gopoh di dalam tindakannye. Terutamanye kepada yg telah mempunyai gelaran suami atau bapak budak, lupekanlah hasrat kamu itu. Jagalah hubungan kamu dgn pasangan kamu skrg dgn sebaik2nye. Setiap masalah yg korang hadapi tentu akan ade jln penyelesaiannye. InsyaAllah.. Berilah ruang utk aku bernafas... Do respect me as who i am.. Terima kasih....

kiss kiss
Princess Ayu

No comments:

Post a Comment